Direct naar hoofdmenu / zoekveld
Home / E-Loket / Online loket burgerzaken

Online loket burgerzaken

Vraag attesten aan met je e-ID en ontvang het onmiddellijk in PDF-formaat of controleer de echtheid van het digitaal afgeleverd attest via intellistamp.

Vraag een attest van de dienst bevolking aan

Met je e-ID + elektronische kaartlezer kan je attesten met een digitale stempel zelf thuis afdrukken. De digitale stempel is een wettelijk handtekening dat zijn legale waarde behoudt bij het printen. Je hoeft dus voor deze attesten niet langer naar de dienst bevolking op het gemeentehuis te komen.

 

Meld een adreswijziging (tijdelijk niet beschikbaar)

Via de online toepassing 'mijn dossier' van het rijksregister kan je met je e-ID en elektronische kaartlezer een adreswijziging melden. Op het transactie menu in het loket kies je voor adreswijziging.

 

Vraag afschriften/uittreksels aan uit akten van je burgerlijke stand

Met je e-ID + elektronische kaartlezer kan je afschriften van je geboorteakte, afstamming, huwelijksakte, echtscheidingsakte en een overlijdensakte aanvragen aan de dienst burgerlijke stand. U kan dit ook telefonisch aanvragen of een mailtje sturen naar burgerzaken@stabroek.be 

 

Controleer de echtheid van een attest

Hier kan je de authenticiteit van een digitaal afgeleverd attest verifiëren.

 

Veelgestelde vragen

Hier vind je een antwoord op enkele veel gestelde vragen.

 

Hoe gebruik ik mijn e-ID?

Alles over het gebruik van de e-ID vind je in deze rubriek.

AANVERWANTE INFO


Zoeken