Direct naar hoofdmenu / zoekveld

Identiteitskaart verloren of gestolen?

Beschrijving

  • U doet onmiddellijk aangifte bij de politie

of

  • U blokkeert uw kaart onmiddellijk door gratis te bellen naar DOC STOP. Zo voorkomt u het risico op frauduleus gebruik van uw document en de eventuele financiële gevolgen (bijv. het openen op uw naam van een telefoonabonnement, aankoop via de post, enz...)
    Doc Stop is een gratis dienst, 24u en 7 dagen per week bereikbaar.

    • T 00800 2123 2123

    • Kan u T 00800 2123 2123 niet bereiken? Bel dan naar T +32 2 518 2123

    • Belangrijk: met DOC STOP kunnen enkel Belgische identiteitsdocumenten worden geblokkeerd.

    • Op de website checkdoc kan u de status nagaan van uw kaart. Deze website wordt door banken en andere instanties of administraties gebruikt om na te gaan of een identiteitsdocument bekend staat als gestolen, verloren, verstreken of ongeldig. Dankzij DOC STOP en Checkdoc, bent u beschermd tegen een frauduleus gebruik van uw verloren of gestolen document!

 

Wat te doen na de aangifte?

  • Heeft u uw kaart binnen de 7 kalenderdagen na aangifte terug?

    • U komt bij ons langs binnen deze termijn en u brengt mee :

      • Aangifteformulier van verlies/diefstal

      • Uw teruggevonden kaart

    • Wij activeren uw kaart opnieuw, u bespaart hiermee de kost voor een nieuwe kaart.

    • Kan u niet tijdig op onze diensten langskomen, dan neemt u binnen 7 kalenderdagen telefonisch contact met ons op T 03 210 11 14.

  • Heeft u uw kaart binnen de 7 kalenderdagen na aangifte NIET terug ?

    • U komt persoonlijk bij ons langs en u brengt mee :

      • 17,30 euro

      • een recente pasfoto met witte achtergrond, vooraanzicht

      • Aangifteformulier van verlies/diefstal

 

Aanvraag

  • De aanvraag van een nieuwe identiteitskaart zal een 4-tal weken in beslag nemen

 

Contact

  • Dienst bevolking

AANVERWANTE INFO


Zoeken