Direct naar hoofdmenu / zoekveld

Be-Alert alarmering bij een noodsituatie

1 cover

In heel wat noodsituaties is een snelle verwittiging van de bevolking cruciaal. De manier waarop u wordt verwittigd, hangt af van de beschikbare kanalen op gemeentelijk, provinciaal en nationaal vlak.

De gemeente Stabroek kiest voor BE-Alert als bijkomende verwittigingsmanier. BE-ALERT is de nieuwe alarmeringstool dat ertoe strekt de bevolking die rechtstreeks betrokken is bij een noodsituatie sneller en duidelijker te verwittigen en zo goed mogelijk te informeren.

Naargelang de noodsituatie, kan worden beslist om een alarmeringsboodschap te sturen via de kanalen waarover BE-ALERT beschikt. Om deze via BE-ALERT verzonden boodschappen te ontvangen, dient u zich op voorhand in te schrijven.

Via deze inschrijving, kunt u verwittigd worden via :
•     spraakbericht op uw vaste of mobiele telefoon
•     SMS op uw mobiele telefoon
•     tekstboodschap via e-mail
•     tekstboodschap via fax

 

De gemeente Stabroek zal je als het moet ook alarmeren via een radiowagen van de politie, een andere politietussenkomst en de seveso sirene (2 in onze gemeente).

In niet dringende situaties zal de gemeente de voorkeur geven aan een bewonersbrief.

Hoe inschrijven?

Om je in te schrijven, klik je op de knop « inschrijven ». Om in te schrijven heb je een e-mailadres nodig. Na opgave van uw gegevens, kies je de manier waarop je wenst gealarmeerd te worden.

Inschrijving en ontvangst van alarmberichten is gratis voor de burger.

 

 

inschrijven

AANVERWANTE INFO


Zoeken