De dienst burgerzaken bestaat uit de dienst Burgerlijke stand en de dienst Bevolking.
De Belg geniet rechten en plichten. Om
hiervan rechtmatig te genieten is het onder andere van
belang de burgerlijke stand en de woonplaats van de burger op
duidelijke wijze te kunnen vaststellen. De dienst Burgerlijke stand
en de dienst Bevolking zijn de diensten die zich bezig houden met
het akteren van de belangrijkste feiten in het leven van de burger:
geboorte, huwelijk, echtscheiding, overlijden, nationaliteit,
woonplaats, militietoestand, kiezer zijn,... De bevolkingsdienst
houdt de bevolkingsregisters bij. De dienst zorgt voor de afgifte
van identiteitskaarten, rijbewijzen, reispassen… van de burgers die
in Stabroek wonen. Ook de administratie in verband met verkiezingen
en het strafregister wordt op deze dienst opgevolgd.
Daarnaast leveren deze diensten documenten af zoals de identiteitskaart, het rijbewijs, het reispaspoort, uittreksels uit het strafregister, in het kader van vreemdelingenzaken.
Daarnaast leveren deze diensten documenten af zoals de identiteitskaart, het rijbewijs, het reispaspoort, uittreksels uit het strafregister, in het kader van vreemdelingenzaken.
Meer informatie over de dienstverleningen vindt u in de
rubrieken.