Belastingsreglementen
Op deze pagina vind je alle belastingsreglementen die van toepassing zijn op het grondgebied van de gemeente Stabroek.
Wat is een belasting?
Een verplichte geldelijke bijdrage aan de overheid waartegenover geen bepaalde tegenprestatie wordt geleverd.
Belangrijke mededeling
LET OP: niet alle belastingen zijn gemeentebelastingen! Voor uw belastingsbrief moet je niet bij de gemeente zijn.
De belangrijkste belastingen worden rechtstreeks geïnd door de Federale Overheidsdienst Financiën (bv. personenbelasting of belasting op voertuigen) of de Vlaamse Belastingdienst (bv. onroerende voorheffing).
Je vindt meer informatie op volgende websites:
- Federale Overheidsdienst Financiën: https://financien.belgium.be of via telefoonnummer 02 572 57 57.
- Vlaamse Belastingdienst: https://belastingen.vlaanderen.be of via het gratis verkorte nummer 1700.
Indienen bezwaar
Als je meent onterecht of foutief te zijn belast, kan je een bezwaarschrift indienen.
Elk bezwaarschrift moet schriftelijk gebeuren, binnen een termijn van drie maanden na verzending van het aanslagbiljet met vermelding van de redenen waarop men zich beroept en met de nodige stavingsdocumenten. Het bezwaarschrift wordt gericht aan het College van burgemeester en schepenen, Dorpsstraat 99 – 2940 Stabroek.
Het louter indienen van een gegrond bezwaar heft de invorderbaarheid van de belasting niet op. Het College van burgemeester en schepenen neemt de beslissingen ten gronde en deze beslissing wordt aan de bewaarmaker betekend. Deze belissing zal definitief uitspraak doen over de invorderbaarheid.