Klachten en meldingen gemeente Stabroek
Elke burger, vereniging of onderneming die een informatievraag, melding, beleidssignaal of klacht indient over de dienstverlening van het lokaal bestuur Stabroek, heeft het recht op een grondige behandeling hiervan. Elke behandeling van uw melding of klacht is gratis.
Download het reglement klachten en meldingen
Dit reglement geldt voor het lokale bestuur, dus gemeente en OCMW Stabroek.
Als de identiteit van de melder of indiener niet gekend is, vraagt de medewerker -indien dit mogelijk is - om de identiteit bekend te maken. Blijft de identiteit anoniem, dan wordt er niet verder op gereageerd en vindt er geen registratie plaats. Een melding kan daarentegen wel in behandeling worden genomen.
Bevoegdheid
Wanneer de informatievraag, melding, beleidssignaal of klacht geen betrekking heeft op de gemeentelijke bevoegdheden, wordt de melder of indiener gericht doorverwezen naar de bevoegde instantie.
Volg de juiste procedure
Bepaalde klachten worden niet behandeld conform dit reglement, maar volgens de voorschriften van de betrokken regelgeving. Het betreft milieuklachten en -hinder over vergunningplichtige exploitaties, bezwaren en beroepen inzake vergunningen en petities. Ook meldingen en klachten over de politieke instellingen van het lokaal bestuur en de beleidskeuzes of-beslissingen die deze organen nemen met inbegrip van de besluiten en reglementen van de gemeenteraad worden niet behandeld in het kader van dit reglement. Deze klachten of bezwaren worden binnen de wettelijke termijnen schriftelijk overgemaakt aan het college van burgemeester en schepenen.
Belangrijk! Gebruik het juiste formulier
Informatievraag: is een vraag dat enkel een antwoord verlangt. De vraag wordt behandeld door de informatiedienst of de betrokken instantie.
Melding: signaleert een probleem of gebrek op het openbaar domein en verlangt een actie of handeling van een bepaalde gemeentedienst. De melding wordt behandeld op de gemeentedienst die verantwoordelijk is.
Klacht: is een manifeste uiting van ontevredenheid over de dienstverlening. Klachten worden behandeld door de klachtenbehandelaars.
Beleidssignaal: is een uiting van ongenoegen over het gevoerde beleid. Signaal wordt behandeld door het managementteam.
Gebruik hieronder de formulieren om je melding of klacht in te dienen.
Formulier voor een klacht over onze diensten.
Als jouw container zonder reden niet of slechts gedeeltelijk is geledigd, kan je een melding overmaken aan Igean. Ga nog dezelfde dag naar de website van Igean of meldt het via de gratis infolijn 0800 146 46, op werkdagen van 8u00 tot 18u00 en op zaterdag tussen 9u00 en 12u00.
Formulier voor het melden van een gebrek op het openbaar domein.
Formulier om ongenoegen of tekortkomingen te melden over het beleid.
Formulier om een informatievraag te stellen.